fadilah's FotoPage

By: dila azuraizi

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 14-Jul-2007 12:00 Email | Share | Bookmark
muffin keladi......

 
 
baru2 nie ada mintak bantuan kak ida untuk dapat kan papersouffler (betul ke aku eja nie) dan dah dapat pun. apa lagi ku cuba buat muffin keladi resipi dari kak ida.... ntah macam mana gambar yang diambil boleh jadi warna gelap. sedangkan warna asalnya ada lah purple.... almaklum ambil guna kamera hp sajer. apa2 pun rasanya sedap sesangat. tak rugi kalau sesiapa nak mencuba......




Quote:
MUFFIN YAM/KELADI

Bahannya :


1 3/4 cawan tepung naik sendiri
2/4 cawan marjerin cair/butter
1 cawan susu segar
1biji telur
1/2 sudu teh garam
2sudu baking powder
1/2 cawan gula icing
1 sudu besar yam paste ~ tak der so tak letak
1 sudu teh perwarna keladi
1 sudu besar perasa keladi

caranya

satukan minyak/marjerin, susu , telur - gaul hingga sebati
masukkan keladi paste, perwarna keladi dan perasa keladi - gaul sebati
dlm bekas lain - tepung, garam, baking powder dan gula - gaul sebati
buat lubang dlm adunan tepung dan masukkan bancuhan basah diatas - kaup balik
bakar dlm suhu 190 = 25 minit [bergantung kepada jenis oven masing2]


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net