fadilah's FotoPage

By: dila azuraizi

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 25-May-2007 11:16 Email | Share | Bookmark
Hari lahir ....

puding lapis kaca
kek keladi
 
 
 
 
 
 
Hari nie...genap 2 tahun usia anak ku Muhammad Nor Haziq. Tak sangka dah besar anak ibu. Cuma cakap jer tak berapa nk clear,tp bila nk msk rmh dh pandai sebut "kooomm" (assalamualaikum) dia ambil hujung jer. dan bila kita bg barang kat dia dah pandai ckp "asih" (terima kasih).aku sedia kan laksa penang dgn laksam. dan buat kan puding lapis kaca sebagai pencuci mulut. tak buat majlis besar2 pun. cuma sambut dengan ibu dan ayah nya saja.... cukuplah. dapat resipi ni dari fp kak liza. puding yang simple dan sedap. kalau tak percaya cubalah sendiri... so kita enjoy.









Puding lapis kaca

Bahan-bahan ( 1 family... )
Bahan A:-
13gm serbuk agar2
170gm gula
1 ltr santan
Bahan B:-
13gm serbuk agar2
170gm gula
1ltr air
Cara-cara

1. Masak bahan A n B berasingan seperti memasak agar2 biasa.
2. bahan A dibahagi kepada 3 bahagian dan diwarnakan kuning, hijau n merah atau warna
kesukaan.
3. masukkan satu lapisan B kedalam loyang. sejukkan sebentar dan kemudian lapis pula dengan
satu lapisan A berwarna kuning.
4.kemudian lapis lagi dengan lapisan B dan diikuti dengan lapisan A berwarna hijau. dan begitulah
seterusnya. buat sehingga habis.





Quote:
ida isk :~ cubalah kak ida...rasanya mmg sedap.
zura :~ cuba zura, jangan tak cuba.... dah rasa baru tau keenakannya.
hanieliza :~ hehehe... terima kasih kak liza diatas resipi nie...dila mmg tak pernah buat puding sebelum nie, nie la percubaan pertama. ternyata tak sia2, sedap...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net